آرشیو اسفند ماه 1401

سوئیچ های اترنت به شما این امکان را می دهند که اتصالات سیمی بیشتری را به شبکه محلی (LAN) خود اضافه کنید.


ویپ و مزایای استفاده از یک ارائه دهنده|تلفن سانترال

ویپ به عنوان یکی از ساده ترین و پیشرفته ترین راه حل ها برای تقویت ارتباطات تجاری داخلی و یا خارجی به حساب می آید. با استفاده از یک ارائه دهنده اختصاصی خدمات VoIP و مراکز تلفن سانترال و یا مرکز تلفن می توانید ویژگی های بسیار بی نظیر و فوق العاده ای را به تعاملات خود و یا مشتریانتان اضافه کنید.

با توجه به اینکه نسل های قدیمی سیستم تلفنی سازمانی “سانترال” به حساب می آیند و نسل جدید آن ها سیستم های مبتنی بر “ویپ” هستند همچنان در بعضی از موارد و در محاوره به جای کلمه “ویپ” از کلمه “سانترال” استفاده می شود. البته به منظور ارتقا سانترال به سیستم های ویپ با توجه به انعطاف پذیری سیستم ویپ و راه کارهای موجود تلفن های سانترال را می توان مورد استفاده قرار داد.

ویپ (VoIP) چیست

اصطلاح VoIP مخفف کلمه Voice over Internet Protocol است. به صورت خلاصه، ویپ یک فناوری مخابراتی به حساب می آید که امکان انتقال سیگنال های صوتی را با استفاده از شبکه های مبتنی بر IP نظیر LAN ،WAN و حتی Wi-Fi فراهم می کنند.

ویپ بر اساس دریافت سیگنال های صوتی آنالوگ از یک گوشی معمولی و تبدیل کردن آن ها به بیت های دیجیتالی و سپس انتقال اطلاعات مختلف دیجیتالی شده به عنوان بسته صوتی بر روی شبکه فعالیت می کند. برای برقراری و دریافت تماس با استفاده از ویپ، باید یک سیستم تلفن سانترال مجهز به VoIP و یا یک برنامه تلفن نرم افزاری را روی رایانه و یا تلفن هوشمند خود نصب کرده باشید.

این دستگاه ها از آداپتور های VoIP که امواج صوتی آنالوگ را به سیگنال دیجیتال تبدیل می کند پشتیبانی می کنند. در نهایت بسته های صوتی دیجیتالی با استفاده از روتر اینترنت به ارائه دهنده های تلفن VoIP ارسال می شوند، در جایی که سرور ها، تماس های مختلف را از طریق یک شبکه متناسب به گیرندگان مختلف مورد نظر هدایت می کنند. ممکن است این فرایند پیچیده به نظر بیاید، به همین دلیل به صورت جزئی ما در ادامه در خصوص این موضوع توضیح داده ایم.

با توجه به این موضوع، می توان درک کرد که نرخ برقراری تماس با استفاده از ویپ بسیار پایین تر از تلفن آنالوگ است. بیشتر ارائه دهندگان خدمات تلفن VoIP تماس های محلی نامحدود و یا دقیقه های بین المللی بسیار زیاد را در پلن اشتراکی خود قرار می دهند و شما با توجه به نیاز های کسب و کار خود می توانید پلن مورد نظرتان را انتخاب کنید.

به علاوه، هزینه نصب و یا راه اندازی سیستم ویپی کمتر از نمونه های سیمی آن ها است. ارائه دهندگان سیستم های ویپ تجاری، معمولاً تلفن سانترال VoIP را با قیمت های مناسبی به فروش می رسانند و به وسیله پشتیبان فنی از سیستم های مخابراتی از اطلاعات شما مراقبت می کنند.

در نهایت، می توان گفت که VoIP تطبیق پذیری بالایی دارد؛ که می تواند کل زیرساخت های ارتباطی کاربران را ساده کرده و در نهایت منجر به بهبود تجارت شما شود. این امر باعث صرفه جویی در هزینه های غیر مستقیم و یا ارزشمند کاربران نیز خواهد.

قابل حمل بودن

فناوری VoIP به شما این امکان را می دهد تا بتوانید تماس های مختلف را، با استفاده از چند دستگاه برقرار نمایید. با استفاده از فناوری VoIP، خطوط تجاری شما دیگر به تلفن های رومیزی اداری گره نخورده است. در حقیقت، شما می توانید در کنار استفاده از تلفن سانترال خود از دیگر دستگاه های ارتباطی مانند لپ تاپ، تلفن های هوشمند و حتی رایانه شخصی استفاده کنید. این دستگاه ها با استفاده از اپلیکیشن های مخصوص به خود می توانند به راحت ترین حالت ممکن تماس های VoIP را برقرار کنند و به آن ها پاسخ بدهند.

تلفن سانترال چیست

تلفن سانترال یا تلفن های تحت شبکه، دستگاه هایی هستند که از اینترنت به جای یک سیم های مسی مستقیم برای ارائه خدمات مختلف تلفن استفاده می کنند. سیستم های تلفنی VoIP به شما پویایی، هماهنگی و اتصال بهتر را هدیه ارائه خواهند داد. این دسته از تلفن ها به دو نوع سخت افزاری یا رومیزی و تلفن های نرم افزاری دسته بندی می شوند.

فعالیت تلفن های سخت افزاری مانند تلفن های سنتی است و نحوه قرار گیری آن ها نیز به این صورت است که بر روی میز شما قرار می گیرند. شما می توانید از این تلفن ها به منظور برقراری تماس ها به صورت مستقیم، تماس کنفرانسی، دسترسی به پست صوتی و یا Voicemail و ارتباط با استفاده از گوشی، هدست، و بلندگو استفاده کنید.

تلفن های نرم افزاری به دسته ای از تلفن های سانترال می گویند که با استفاده از یک اپلیکیشن بر روی دستگاه هایی مانند تبلت، رایانه یا تلفن هوشمند نصب می شوند و این قابلیت را دارند تا مانند انواع رومیزی از آن ها استفاده کنند.

مقایسه ارائه دهنده ویپ و تلفن سانترال با تلفن معمولی

سیستم تلفن سنتی  PBX یا Private Branch Exchange را به عنوان نسخه قدیمی ویپ می شناسند. در واقع می توان گفت که فناوری VoIP یک تغییر و یا جهش بزرگ نسبت به PBX به حساب می آید. برخلاف سیستم تلفن های سانترال قدیمی، انتقال صدای کاربران در مرکز تلفن ویپ اینترنتی با استفاده از اتصالات اترنت (Ethernet) منتقل می شوند و برای مسیریابی تماس های مختلف و یا به انجام رساندن فرایند انتقال تماس بین نمایندگان پشتیبانی و یا تماس گیرندگان به سوئیچ نوع فیزیکی متکی نخواهد بود. تلفن های PBX صدای کاربران را با استفاده از خطوط مسی متصل به شبکه های تلفن عمومی PTSN منتقل می کنند. سیم های مسی یک سیگنال صوتی آنالوگ با تنظیمات ثابت را به شکل پالس های نوع الکتریکی با خود حمل خواهند کرد و در نهایت به مقصد می رسانند.

در نهایت باید سایت نت یک را به شما معرفی کنیم که یکی از حرفه ای ترین فروشنده ها در زمینه فروش تلفن ویپ به حساب می آید. این شرکت فوق حرفه ای از کارشناسان متخصص به منظور پاسخدهی به پرسش های کاربران استفاده می کند. از همراهی شما در مطالعه این مقاله سپاسگذارم.

 

۲ بازديد

 

آیا نمی دانید که آیا ارزش دارد سیستم تلفن فعلی خود را به نفع یک سیستم تلفن IP که از اینترنت برای برقراری تماس استفاده می کند کنار بگذارید؟ در اینجا شش نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

1) راه اندازی و نگهداری آن ارزان تر است

مسلماً مهمترین چیزی که باید در زمانی که صاحب یک کسب و کار کوچک هستید در نظر بگیرید، بودجه است. شما نمی خواهید برای پذیرش تماس های کاری دست و پایی بپردازید. اما اینجاست که یک سیستم تلفن IP برجسته می شود.

یک سیستم تلفن IP از دو جهت ارزان تر از راه اندازی سیمی قدیمی است. اول: برای شروع استفاده از شبکه جدید به تجهیزات کاملاً جدید نیاز ندارید.

شما فقط به دو چیز نیاز دارید: یک اتصال اینترنت و یک گوشی یا تلفن های نرم افزاری متصل به اینترنت.

این بدان معناست که سیستم تلفن IP شما کمتر در خطر نیاز به تعمیر و نگهداری است. هیچ شانسی برای شکستن سیم ها یا داغ شدن بیش از حد سرورها وجود ندارد. شما به سادگی متعهد می شوید که یک برنامه نرم افزاری را به روز نگه دارید – چیزی که ارائه دهنده VoIP شما به هر حال آن را به شما یادآوری می کند.

2) قابل اعتمادتر هستند

اگر در حال حاضر از یک شبکه تلفن سیمی استفاده می کنید، متوجه خواهید شد که چقدر می تواند غیر قابل اعتماد باشد. ممکن است تلفن‌های رومیزی با مزاج یا سیم‌های دود داشته باشید که فقط در موقعیت خاصی کار می‌کنند.

ناامید کننده، درست است

با سیستم های تلفن IP، شما فقط به یک چیز متکی هستید: اتصال به اینترنت. اما حتی اگر اینترنت قطع شود، همچنان می‌توانید به لطف حمل و نقل تماس انعطاف‌پذیری که همیشه در آن هستید، تماس برقرار کنید.

به سادگی تنظیمات خود را تغییر دهید تا با استفاده از یک اتصال اینترنتی دیگر، تماس ها را به گوشی دیگری هدایت کنید. (به عنوان مثال: اگر وای فای اداری شما قطع شد، تماس ها را به تلفن همراه خود که از 4G استفاده می کند هدایت کنید.) کیفیت تماس شما کاهش نمی یابد.

همین امر در مورد تداخل آب و هوا، مشکلات سخت افزاری و قطع برق نیز صدق می کند. می‌توانید سیستم تلفن IP خود را با هدایت تماس‌ها به پست صوتی یا تلفن همراه، دائماً راه‌اندازی کنید. دیگر از کار افتادگی خبری نیست.

 

3) از راه دور سازگار است

طبق تحقیقات ما، بیش از 38 درصد از شرکت ها اعضای تیمی دارند که از راه دور کار می کنند. نه تنها این، بلکه 88 درصد از متخصصان تجارت حداقل یک بار در هفته ارتباطات کاری را از طریق دستگاه تلفن همراه خود انجام می دهند.

سیستم های تلفن IP به کارگران از راه دور پاسخ می دهند.

چرا؟ زیرا می‌توانید شماره تلفن همراه کسب‌وکار آن‌ها را به سیستم تلفن IP خود اضافه کنید و تماس‌ها را به دستگاه آن‌ها هدایت کنید - حتی زمانی که در دفتر نیستند.

به‌علاوه، اگر از خانه کار می‌کنند، IM یا کنفرانس ویدیویی همکاری را تسهیل می‌کند.

VoIP شما را قادر می سازد تماس های تلفنی کم هزینه داشته باشید و پیام های متنی رایگان از طریق اینترنت ارسال کنید. به همین دلیل است که اگر جمعیت زیادی از کارکنان کار از خانه دارید - مانند یک مرکز تماس مجازی، یک سیستم تلفن IP ضروری است.

4) مقیاس گذاری سیستم تلفن IP شما آسان است

برقراری تماس کنفرانسی از طریق تلفن ثابت؟ آماده پرداخت هزینه های سخت افزاری و اتصال اضافی باشید. هر بار که یک کارمند جدید استخدام می‌کنید، باید یک مهندس را نیز استخدام کنید تا بیاید و یک خط تلفن را روی میز آن‌ها قرار دهد.

با این حال، این مشکلی با تلفن های IP نیست. به سادگی با ارائه دهنده VoIP خود تماس بگیرید، شخص را به حساب آنلاین خود اضافه کنید و نرم افزار را در دستگاه او دانلود کنید. همین است - آنها برای تجارت باز هستند. (و تماس می گیرد.)

این به ویژه برای مراکز تماس بسیار عالی است. شما همیشه باید با رشد کسب و کار خود، نمایندگان پشتیبانی مشتری جدید استخدام کنید. یک سیستم تلفن IP انجام این کار را آسان می کند، تا زمانی که آنها یک واحد چند کنفرانسی (MCU) ارائه دهند.

سیستم‌های تلفن IP همچنین به تعداد افرادی که پهنای باند اینترنت شما اجازه می‌دهد به یک تماس ملحق شوند.

این به شما اجازه می دهد تا یک پلت فرم ارتباطی یکپارچه برای کسب و کار خود بسازید.

همه ارتباطات شما - اعم از تماس های ویدیویی، پشتیبانی مشتری یا آموزش تیم - در یک مکان انجام می شود: اینترنت.

مطالب مرتبط: فناوری مرکز تماس و روندهایی که هر رهبر تجاری باید در سال 2020 بداند

5) می توانید رضایت مشتری را افزایش دهید

اگر از یک سیستم تلفن ثابت سنتی برای برقراری تماس استفاده می کنید، احتمالاً مشتریان خود را ناامید خواهید کرد. اگر شماره تلفنی که با آن تماس گرفته‌اند فعال باشد، مستقیماً به پست صوتی می‌روند. این برای خدمات مشتری عالی نیست.

با این حال، شما می توانید از سیستم تلفن IP خود برای برقراری تماس هر تعداد که می خواهید استفاده کنید. برای رسیدگی به چندین تماس گیرنده نیازی به شماره تلفن اضافی ندارید زیرا می‌توان آن‌ها را برای نماینده بعدی در دسترس قرار داد.

صف های تماس، تماس های رد شده را به حداقل می رساند و یک تجربه عالی برای مشتری ارائه می دهد.

به علاوه، یک سیستم تلفن IP رضایت مشتری را حتی بیشتر افزایش می دهد، زیرا هیچ هزینه ای برای برقراری تماس VoIP به VoIP وجود ندارد.

اگر مشتریان شما از سیستم تلفن IP (مانند Nextiva یا Skype) نیز برای تماس با شما استفاده می کنند، نیازی به پرداخت هزینه های گران قیمت برای تماس های طولانی نخواهند داشت. تماس با شما کاملا رایگان است.

6 ویژگی تلفن IP که باید به دنبال آن باشید

پست صوتی: زمانی که یک کارمند نمی تواند به تلفن دسترسی پیدا کند، پست صوتی و ارسال تماس مفید است. بررسی کنید که آیا ارائه‌دهنده خدمات شما به تماس‌گیرندگان اجازه می‌دهد پیام بگذارند و ببینید که آیا سرویس پست صوتی به ایمیل ارائه می‌دهند یا خیر. به این ترتیب، می‌توانید با اسکن پیام‌های موجود در صندوق ورودی، تماس‌های از دست رفته را پیگیری کنید.

ضبط تماس: اگر در صنعتی هستید که به شدت تحت نظارت است، به ضبط تماس نیاز خواهید داشت. می تواند

چگونه یک سیستم تلفن IP راه اندازی کنم؟

آیا برای شروع استفاده از سیستم تلفن IP برای ارتباطات تجاری خود آماده هستید؟ برای یافتن بهترین راه‌اندازی برای دفتر خود، به چند سوال اساسی VoIP پاسخ دهید:

 

1) چند کاربر دارید؟

هنگامی که تعداد کاربرانی که دارید را فهمیدید، می توانید تعیین کنید که آیا پوشش اینترنتی فعلی شما برای پشتیبانی از سیستم تلفن اداری جدید کافی است یا خیر.

ممکن است بخواهید با استفاده از ابزار تست سرعت، میزان داده ای را که سرویس اینترنتی موجود شما می تواند مدیریت کند، ارزیابی کنید.

درک تعداد کاربران یک چیز است، اما هنوز باید تعداد خطوط واقعی مورد نیاز برای حمایت از کسب و کار خود را بدانید. ما به شما پیشنهاد می کنیم به سه عامل اصلی توجه کنید، از جمله:

 

تعداد گوشی هایی که برای پوشش نیاز دارید

تعداد شماره تلفن (و اگر برای دفاتر منطقه ای به شماره های مختلفی نیاز دارید)

تعداد تقریبی تماس های ورودی و خروجی که انجام خواهید داد

2) از کدام سخت افزار می خواهید استفاده کنید؟

چه تصمیم به استفاده از یک سیستم PBX در محل یا یک سیستم سانترال مبتنی بر ابر داشته باشید، راه اندازی سخت افزار شما به برخی منابع استاندارد نیاز دارد.

اتصال به اینترنت با کیفیت بالا یک امر مسلم است، اما شما همچنین باید یک روتر و سرور، ترانک SIP، روترهای بی سیم و تلفن های IP داشته باشید تا به سرورها وصل شوند و به کارمندان اجازه تماس برقرار کنند.

3) ارائه دهنده VoIP خود را انتخاب کنید

در نهایت، برای تکمیل راه اندازی تلفن IP خود، باید یک ارائه دهنده خدمات VoIP مبتنی بر ابر را برای نصب تلفن های خود انتخاب کنید.

اگر ارائه دهنده VoIP را انتخاب کنید که به تنظیم شما کمک می کند، زندگی شما را آسان تر می کند. برای مثال، با Nextiva، لازم نیست همه چیز را به صورت دستی نصب کنید. تنها چیزی که لازم است اتصال به اینترنت، هدست و میکروفون است. سپس شما برای تجارت باز هستید.

https://netyek.net/product-category/ip-phone/cisco-ip-phone/