سیستم تلفن VoIP چیست؛ چگونه کار می کند

سوئیچ های اترنت به شما این امکان را می دهند که اتصالات سیمی بیشتری را به شبکه محلی (LAN) خود اضافه کنید.

۳ بازديد

سیستم تلفن VoIP چیست؛ چگونه کار می کند

تلفن VoIP به دستگاه یا برنامه ای اطلاق می شود که از فناوری Voice over Internet Protocol (VoIP) استفاده می کند. فناوری VoIP به کاربر این امکان را می دهد که به جای اتصال سنتی و آنالوگ، از طریق اینترنت پهن باند تماس صوتی برقرار کند.

تلفن VoIP می تواند دقیقاً شبیه یک تلفن میز اداری سنتی باشد. تفاوت در پشت صحنه است. به جای انتقال از طریق یک جفت سیم فیزیکی مسی، VoIP از اینترنت برای انتقال تماس‌های صوتی در قالب بسته‌های داده استفاده می‌کند. سیستم‌های تلفن VoIP همچنین می‌توانند یک نرم‌افزار یا اپلیکیشن، تلفن نرم‌افزاری ساخته شده باشند و به سخت‌افزار تلفن رومیزی نیاز نداشته باشند.

فناوری  ویپ برای کاربران مشاغل کوچک بسیار متنوع است. از هر جایی که کارمند مستقر است می توان از خطوط تلفن استفاده کرد و تماس ها را می توان به طور یکپارچه از تلفن اداری به تلفن همراه منتقل کرد. مکالمات می توانند از پیامک به تماس صوتی و تماس ویدئو کنفرانس، همه در یک برنامه تکامل یابند.

ویژگی های سیستم تلفن VoIP

اگر تطبیق پذیری، امنیت و مقرون به صرفه بودن در خط مقدم تصمیمات فناوری کسب و کار شما هستند، تلفن های VoIP راه حل ارتباطی هستند که به دنبال آن بوده اید.کار بر روی سیستم تلفن VoIP

کار سیستم تلفن VoIP بسیار ساده و سریع است که برای کارکنان به راحتی قابل درک است. این سیستم از طریق یک برنامه تلفن همراه یا رایانه ای که نرم افزار VoIP را نصب کرده است کار می کند.

تماس های صوتی به سیگنال های دیجیتالی تبدیل می شوند که از طریق اینترنت کار می کنند. این اصلی ترین چیزی است که سیستم VoIP در آن کار می کند. نیاز به اجزای مختلف شبکه وجود دارد که وظیفه کار تلفن های VoIP را بر عهده دارند.

سیستم دامنه به ردیابی آدرس های IP کمک می کند و پس از آن دستگاه ها فعال می شوند. دو نوع تلفن VoIP وجود دارد که سیستم های مبتنی بر نرم افزار و سیستم های مبتنی بر سخت افزار هستند. تلفن های مبتنی بر سخت افزار از ویژگی های فیزیکی مانند نمایشگر، میکروفون، تاچ پد و غیره تشکیل شده است، از طرف دیگر، تلفن های مبتنی بر نرم افزار تلفن های مجازی هستند که باید در رایانه یا تلفن همراه نصب شوند. کاربران می توانند از طریق میکروفون داخلی به تماس ها دسترسی داشته باشند.

امکانات سیستم تلفن VoIP

سیستم تلفن VoIP دارای ویژگی هایی است که سیستم تلفن سنتی شامل آنها نمی شود. این سیستم نقش اصلی را در فعال کردن تماس های صوتی از طریق یک شبکه IP ایفا می کند. برخی از ویژگی های اصلی سیستم عبارتند از:

  • چت تیمی
  • فکس آنلاین
  • تماسهای صوتی
  • تماس های کنفرانس
  • تماس های تصویری
  • ضبط تماس
  • تماس های خروجی
  • تجزیه و تحلیل تماس

چرا تلفن VoIP بخریم

هنگامی که با عملکرد سیستم تلفن VoIP آشنا شدید، به راحتی می توانید نیازهای کلی کسب و کار خود را برآورده کنید. عملکرد و عملکرد سیستم بسیار بهتر از سیستم های سنتی است و بنابراین می تواند حتی در غیاب تلفن های رومیزی نیز کار کند. سایت نت یک یکی از بهترین وبسایت ها در خصوص تولید تلفن های ویپ شناخته می شود؛ شما میتوانید تلفن های ویپ را با هر برند و هر مدلی که بخواهید از این سایت تهیه کنید.
نت یک | سوئیچ سیسکو ، آی پی فون سیسکو ، روتر سیسکو ، ماژول (netyek.net)

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد